Marketing szeptany – jak to działa?

Możliwości w zakresie promowania różnego rodzaju produktów oraz usług są w dzisiejszych czasach ogromne. Reklama przybiera mnóstwo form, a jedną z nich jest marketing szeptany. Odznacza się on wysokim stopniem skuteczności, co wynika m. in. z tego, że jest on zaliczany do niestandardowych form komunikacji.

Znany mechanizm

Zastanawiając się nad tym, jak działa marketing szeptany, warto porównać jego mechanizm do plotki przekazywanej pocztą pantoflową. Na co dzień ludzie bardzo często wykorzystują ten właśnie mechanizm, np. polecając znajomemu sprawdzony produkt, przy czym nie mają świadomości tego, że jest to reklama. Na tym bazują założenia marketingu szeptanego. Bardzo zatem ważne jest to, kto jest nadawcą komunikatu reklamowego. Powinna być to osoba, z którą odbiorca zechce się identyfikować. Oczywiście, odbiorca musi zostać poinformowany o tym, że ma do czynienia z reklamą – inaczej takie działania będą nieetyczne.

Niestandardowa forma

Każda szanująca się agencja marketingu szeptanego proponuje zgłaszającym się do niej klientom rozmaite rozwiązania. Niezbędne jest tutaj indywidualne podejście, ponieważ reklamodawcy mają własne oczekiwania względem kampanii. Poza tym niezmiernie ważne jest to,  by trafić z ofertą do odpowiedniej grupy docelowej – wówczas będzie można mówić o efektywności działań. Ich adresaci dużą wagę przywiązują do formy – reklama w tradycyjnym tego słowa rozumieniu nie wzbudza już takiego zainteresowania, jak kiedyś z uwagi na jej nadmiar, co daje ogromne pole do popisu dla marketingu szeptanego.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s